CFGM Electromecànica de vehicles automòbils (CFPM TM10)

Requisits d’accés
Graduat en Educació Secundària Obligatòria
Curs específic d’accés als cicles formatius de grau mitjà
Prova d’accés als cicles formatius de grau mitjà

Durada dels estudis
2.000 hores distribuïdes en dos cursos acadèmics en modalitat FCT (416h de pràctiques)
2.300 hores mínim en modalitat dual (1000h de pràctiques remunerades)

Aquest cicle s’ofereix en modalitat dual i FCT
La formació del mòdul de síntesi es fa en alternança entre l’institut i el centre de treball en la modalitat dual. En la modalitat ordinària l’estada a l’empresa (FCT) és de 416 h i en dual1000h de pràctiques remunerades.
La modalitat dual no només és una decisió de l’alumne/a si no que depèn de l’oferta formativa que ens proporcionen les empreses i dels resultats acadèmics i les capacitatsclau de l’alumnat.

Primer curs: horari intensiu de matí, de 08:00 a 14:30
Segon curs: horari intensiu de tarda, de 15:15 a 21:35
Al matí pràctiques FCT o formació dual en un centre de treball

Sortides professionals
1. Mecànic/electricista d’automòbils: turismes, vehicles pesants, maquinària agrícola, bicicletes, motocicletes i nàutica
2. Mecànic d’equips dièsel
3. Recanvista
4. Instal·lador d’accessoris

Competència general
La competència general d’aquest títol consisteix a realitzar les operacions de manteniment, muntatge d’accessoris i transformacions en les àrees de mecànica, hidràulica, pneumàtica i electricitat del sector de l’automoció, ajustant-se a procediments i temps establerts i complint amb les especificacions de qualitat, seguretat i protecció ambiental.