Hortesteve

L’hort a l’escola

Blog Hort Esteve
Visita el blog de l’Hortesteve

L’hort, tot i ser una activitat molt important (com moltes d’altres) ha estat totalment apartada de l’escola i, si hi entrava, era d’una manera exclusivament teòrica. Durant els últims anys, s’ha començat a valorar l’enorme potencial que aquest espai pot oferir a l’escola, així com de la possibilitat d’introduir aquest tema a qualsevol àrea curricular.

L’hort aporta una sèrie d’experiències gratificants, enriquidores i úniques per a l’alumnat, però també per al professorat, com poden ser cavar, regar, sembrar, observar cucs de terra, etc. adaptades a tots els nivells i interessos dels i les alumnes que, a la vegada, les podem utilitzar com a recurs per a que els nens i les nenes aprenguin continguts curriculars de la gran majoria d’assignatures (coneixement del medi, llengua, educació artística, matemàtiques, educació física, etc).

A banda de l’aprenentatge conceptual, l’hort facilita i potencia la intel·ligència interpersonal entre l’alumnat, entre el professorat i entre aquests dos col·lectius. És a dir, ofereix un context idoni per aprendre a pensar, per educar-se emocionalment, per a què s’entrenin en el domini de les habilitats socials i aconsegueixin el desenvolupament i creixement moral, i tot això, englobat en un marc pràctic, vivencial i manipulatiu.

L'hort de l'Esteve Terradas

L’experiència de l’hort escolar a l’Ins. Esteve Terrades

El curs 2014-2015 , a la part oest de l’edifici del nostre institut hi havia un espai de terreny d’uns 200 m2, semitancat i ple de terra no fèrtil i males herbes. Amb el pas del temps, a partir del més de setembre el vam anar arreglant i netejant fins que amb molt bona voluntat, amb molta feina i amb l’ajut dels alumnes del PFI de jardineria amb qui vam fer germanor des del primer moment, el vam transformar en un terreny de cultiu estructurat, tal i com es troba actualment.

El grup de l’AO i jo com a responsable del projecte i tutora del grup ens vam entusiasmar des del primer moment, malgrat el “pico y pala” del començament.

Llegir més: projecte.pdf