L’alumnat de l’AUM5 Aprenen de Forma Cooperativa: JigSaw

El procés d’aprenentatge millora quant aquest resulta de l’esforç d’un equip, i no pas el d’una persona. El bon aprenentatge com la feina ben feta, és col·laboratiu i social, no pas competitiu i aïllat. El treball amb altres companys/es per general incrementa la implicació en l’aprenentatge. El fet de compartir les nostres pròpies idees i respondre els altres millora les nostres idees i criteris, i profunditzà el nostre nivell de compressió.

FOTO_1js

A les aules ens troben cada vegada amb un alumnat més heterogeni i amb diferents habilitats i estil d’aprenentatge. Els bons alumnes en aspectes més teòrics podem presentar problemes al laboratoris o en aspectes més pràctics. I al contrari l’alumnat amb habilitats més manuals podem tenir problemes amb la teoria. Els alumnes necessiten oportunitat per demostrar les seves habilitats i aprendre millor a mesura que s’entrena en ells. A partir d’aquí ells podem començar a emprendre des d’una altre manera.

FOTO_2js

Una manera de fer-ho es utilitzar com el JigSaw com a estratègia d’ensenyança – aprenentatge:

a) Es constitueixen grups petits. Es parteix la matèria de manera que cada membre del grup en rep una part o més o menys igual (segons la dificultat i l’extensió);

FOTO_3js

FOTO_4js

b) Per tractar aquest part, cada membre es troba amb aquells membres dels altres grups que han seleccionat el mateix en un grup nou (és el grup d’expert). Hi ha tants grups experts com parts de la matèria.

FOTO_5js

FOTO_6js

esquema2

c) Quan ha acabat el seu treball, els experts tornen als seus “grups bàsics”. Ara els experts ajunten els elements del puzle: cadascú té el rol de professor/a, presentant i explicant el seu coneixement de la part de la matèria als seus companys; aquests escolten, pregunten, construeixen exemples, etc.

d) Per fi, cada membre del grup hauria de conèixer tot el material. L’èxit de cadascú és l’èxit de tots i al revés. Després un membre del grup expert explica la seva part del tema al plenari i el professor/a matisa, amplia i exposa la matèria.

Estàs aquí:Inici > Noticies > L’alumnat de l’AUM5 Aprenen de Forma Cooperativa: JigSaw